Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı cemiyet ortamında kıymeti olan , kabiliyet, ekonomi ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğemekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı bünyelabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına reva ) bileğemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis bakarak;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğemektirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler midein aynıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme midein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğemekebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğemekmez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgani filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğemekikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Eğitim, isim midein hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir sistem olarak ele düzenındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav hatimeları gibi matlup davranış bileğemekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.